Hello and welcome to my BLOG. Mari survey blog saya,kalau berkenan teruskan follow up. . .
RSS

Khamis, 16 Disember 2010

~aiR unTuk canTik~

Selain keperluan untuk kesihatan tubuh,air juga memberi manfaat yang besar kepada kecantikan.Banyak khasiat air yang boleh dikaitkan dengan kecantikan.Antaranya ialah:




  1. air putih yg dminum skurang-kurangnye 8 gelas sehari baik untuk mencantikkan kulit.air yg mncukupi mmbuatkan kulit sntiase lembap dan muda.kulit yg tidak cukup air akn hilang keanjalan.ujinye dgn mncubit kulit dblakang tangan ia akn trlepas dngan serta merta.
  2. air yg dkisar brsama-sama buah(utk djadikan jus) sngat baik utk sistem pncernaan ,melmbapkn kulit dan menjaga kesihatan mata.
  3. air yang mncukupi juga sngat bagus utk melebatkan dan mnyihatkan akar rambut.
  4. di Spa juga,bnyak dsediakan khidmat mandian yg pelbagai.antaranye mandi lulur,mandi susu,mandi lumpur dan mandi bunga.semua ini tidak lain adalah utk memastikan kecantikan kulit yg berpanjangan.
  5. kulit&kuku yg stress dan letih boleh dlegakan.cume,rendamkn kaki ke dlm sebaldi air suam dan perahkn sedikit limau nipis ke dlmnye.rendamkan kaki selama 15 minit.amalkn dlm seminggu skali dan anda akn mndapati keadaan kaki anda lebih cantik dan halus.
  6. mata yg cengkung dan kulit d sekeliling mata kedalam menandakn dehidrasi yg teruk.minumlah air yang secukupnye.
  7. utk mngekalkn kecantikan,air embun d pagi hari amat berkesan dlm menaikkan seri wajah . tadah air embun semalaman dan sapukan kewajah,d buat air mandi ataupun d minum.
  8. air penting utk membersihkn wajah.gunakn air bersih suam-suam kuku utk mmbuang kotoran d wajah,jgn gunakn air yg masih dlm suhu trlalu panas kerana boleh mnyebabkn kulit mnjadi kering.
  9. meminum air suam setiap pagi selepas bangon dari tidur mrupakn amalan pngekalan kejelitaan yg paling mudah,tetapi paling mujarab.

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS